"SE meinas syödä mut, eilen illalla. Jostain se oli sinne ilmestynyt. Ja nyt on sitten ihan pakko paljastaa, etten olisi nähnyt sitä, jollen olisi tehnyt jotain hotellin henkilökunnan mielestä, ns. kiellettyä. Eihän mulla ollut kuin etutassut kielletyllä alueella. Höh. Kummalisen hienoa väkeä täällä asuu, kun ovat sitä mieltä, ettei flatti saa etutassujansa laittaa pöydän reunalle!. Miten mä muuten näkisin, mitä pöydällä on?? Niin, mulla on tapana kurkkia, sillain sievästi pöydälle ja tiskipöydälle. Tai no, tunnustan, oon mä sinne yrittänyt kiivetäkin, mutta siihen tarvii jo vähän vauhtia ja tuo seuraneiti ei anna mun juosta sisätiloissa. Sanoo hokevansa samaa kotona, kuin töissä, eli ettei sisällä saa juosta, ettei satu haavereita; juostaan mielummin ulkona. Mitä ihmettä tuo seuraneiti oikein tekee työkseen??

Niin, mä siis sain eilen ensimmäisen kerran näköhavainnon siitä. Ja ilmotin kovaäänisesti seuraneidille, että nyt tarvis apua, joku hirvee 'mölkö'  lojui pöydällä. Ja hyvin oon tuon seuraneidin kouluttanut, sillä se tuli aika juoksujalkaa keittiöön, kun oikealla äänellä haukuin. Vaarastahan nimittäin oli kyse...

Mutta seuraneiti vaan nauroi, kun tuli keittiöön. Siis nauroi mulle!  Puhua höpötti jostain "flatin aivoituksista", niinpä, mutta mistä mä oisin voinut tietää, ettei SE aikonut tappaa mua?? Nauraen seuraneiti poimi esineen tiskipöydältä ja ojensi sen mulle tutkittavaksi. Jep, teräase, mutta mistä mä olisin voinut tietää, ettei JUUSTOHÖYLÄ tapa pieniä pentuja??? Kehtaavatkin jättää pöydälle lojumaan, että pieni pentu ihan säikkyy. Nih.