"Rakas päiväkirja"

"Se kääntyy tänne, menee sinne ja se rullaa vaikka minne
siin' on out sekä in, se on fiksu vekotin!"

Kuukausi on nyt vierähtänyt siitä, kun tuo musta nelijalkainen Fiksu Vekotin muutti meille. Ensin mä en ymmärtynyt sen käyttöohjeita; ne oli kirjoitettu kiinaksi tai hepreaksi tms. Anyway, ainoa mitä se pieni Vekotin ymmärsi, oli kirosanat meikäläisen suusta ...jospa se tulikin jostain maasta, jossa vaan kiroillaan??  Seuraneiti on joskus puhunut KeltaisestaPörssistä; onko se joku maa jossa puhutaan vaan kirosanoja? Nimittäin jos ja kun seuraneiti on mulle kironnut , niin se on aina muistanut mainita sanan "KeltainenPörssi" samassa yhteydessä. Täytyis varmaan kuuklettaa, jos vaikka löytyis joku kivempi paikka asua, kuin tämä hotelli...

Niin, tuo Fiksu Vekotin. Tuuli. Tuuliviiri. Kinkku. Se kasvaa ihan silmissä, mutten kuitenkaan luule, että siitä tulee niin isoa tyttöä, kun meikäläisestä... Karvaa sillä ei ole juur nimekskään, mitä nyt korvissa hapsuja ja häntään on ilmestynyt muutama hassu haiven...pöh, sen pitäis kaunistella mun pöksyjä, ne on muuten tällä hetkellä komiat.

Hmm, jos ihan rehellisiä ollaan, niin tuo Fiksu Vekotin on ihan hassu. Se kulkee mennen tullen mun vatsan alta ja yrittää liftata hännästä vetämällä kyytiin. Mutta Vekotin on tainnut ymmärtää väärin, kuinka bussi pysäytetään, sillä ei tämä linja-auto hännästä vetämällä pysähdy...korkeintaan kuski kiroaa...

Mutta kyytiin se yrittää usein. Usein kun relaxaan ja koisin lattialla, saan jonkin möhkäleen päälleni. Mutta tuolla möhkäleellä on kyllä jarruissa vikaa. Ja hahmottamisessa. Tai sitten se luulee, että flatin sylissä voi istua. Nimittäin kun seuraneiti kutsuu Fiksua Vekotinta sylikoiraksi, niin se varmaan luulee, että munkin sylissä voi istua, siiiiiiiiiis, kuvitelkaa nyt!!!...okei, okei, kyllä mä ymmärrän, että lähellä pitää saada olla, mutta että meikäläinen nykyään toimii sylinä JA patjana??? Kaikkea sitä joutuukin kestämään...oh my god...

Seuraneiti sanoo, että mä oon nyt onnellinen. Anteeks, siis kuinka?? Mähän oon aina "vähän onnellinen", sillain syntymäonnellinen. Eiks se ominaisuus tuu siinä paketissa, jossa lukee päällä "flatti"?? Myönnän, juu, että tuo Fiksu Vekotin on kyllä piristänyt tämän hotellin touhuja. Mutta kerrossiivoojat on vähän helisemässä sen kanssa, sillä se tekee niin paljon sotkua...pi**ii sinne sun tänne ja silppuaa paperia. Heh, jos siitä kasvaakin sihteerikkö, kun se nyt jo osaa silputa paperia??  Ainakin sillä on tässä vaiheessä ihan sihteerikön sääret; sillain kapoiset ja kauniit. Silmätkin säihkyy, joten selvää sihteeriainesta Fiksussa Vekottimessa. Täytyypä pitää mielessä, mähän nimittäin oon pomo täällä...jos vaikka sihteerikkö jossain vaiheessa yrittää saada ylennyksen. Pomolle ei kannata ryppyillä, ettei tule potkuja!

Palaan asiaan,
Aamu Aurinkoinen