Eilen illalla Aamu olisi varmaankin kirjottanut päiväkirjaansa seuraavasti:

"Rakas päiväkirja

Terveisiä hel*etistä. Nyt mä tiedän, kuka Elsa Kakkonen on. Juu, ei muuten ole mikää kokkikolmonen...vaan...niin, mitenkähän tuota pientä mustaa kuvailis? Mä oon vaan tähän asti kiroillut sille. Sylkinyt sen päälle ja käyttänyt erittäin matalaa sävellajia. Onks se edes flatti??

Siis kuvitelkaa, seuraneiti kehtas tuoda tuollaisen tänne viime perjantaina. Tai itseasiassa, mä olin kyllä hakumatkalla mukana...mutta en mä olis uskonut, että se jää tänne, siis se rääpäle...

Vielä viime viikolla huomasin, että seuraneiti laski päiviä. Ja tiedättekö mitä? Nyt minä lasken päiviä....eli montako päivää tuota rääpälettä on jo pitänyt kestää...Nyt taitaa olla menossa viides päivä, vai? Vähemmästäkin menee viikonpäivät sekaisin.

Yks hyvä puoli tuossa mustassa rääpäleessä on. Ruokaa tarjoillaan usein. Voitteko kuvitella, se saa sapuskaa neljä kertaa päivässä!! Totta. Mutta kyllä se sitten ku*ee ja pa*kookin sen edestä. Onneks seuraneiti on osannut asiansa, eikä pa*kanhajua ole tarvinnut haistella sisällä, mutta niitä lammikoita on ilmestynyt aina välillä. En mä vaan koskaan ole sisälle ku**ut, enhän??

Ja sit yks huonompi homma...mulla on pääsy kielletty keittiöön, kun henkilökunta aterioi. Totta. Pistävät mut porttien taakse kuolaamaan. Se siitä esipesu-bisneksestä sitten. Onhan tässä jo yli viis vuotta sitä duunia tehtykin...Seuraneiti kehtas kirotakin mulle, kun menin rääpälettä neuvomaan. Tai itse asiassa, oon neuvonut sitä aika monta kertaa, kun joku henkilökunnasta on syönyt...liekö siitä syystä mulle porttikielto keittiöön aina silloin, kun henkilökunta syö? Tässä keittiössä ei ilmeisesti saa kiroilla? Ei olis chef Ramsaylla, sillä Hell´s Kitchen -kokilla mitään asiaa meille, sehän manaa koko ajan ollessan keittiössä...

Ai niin, sen rääpäleen nimi on muuten Tuuli ja se menee kyllä lujaa, ihan kuin pieni pyörremyrsky...Jos mä ihan rehellinen oon, niin näin hyvää ohjelmatarjontaa ei tässä hotlassa ole vuosiin ollut, joten parasta lopettaa kiroilut, etten aivan ulkoruokintaan joudu...."

Tämä siis vielä eilen illalla, Aamun ajatuksin. Tänään jäätikkö lähti sulamaan ihan kunnolla ja Aamu ja Tuuli leikkivät pitkän tovin ulkona. Sellaista tunnustelu-leikkiä...kumpaakin hieman jännitti, mutta kivaa oli.

Ja seuraneiti vaan nauttii....